سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
تصاویر/ دیدار ائمه جمعه شمال استان اصفهان با  نماینده ولی فقیه درکاشان

حوزه / آیت الله سلیمانی، ایجاد پارک علم و فناوری در دانشگاه کاشان را از اقدام های مهم ذکر کرد و گفت: پارک علم و فناوری، مغز پویای دانشگاه است و بستر رشد نیروهای مستعد از این طریق فراهم می شود و این یعنی آشتی و پیوند بین صنعت و علم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، شامگاه دوشنبه در دیدار اعضای هیئت رئیسه دانشگاه کاشان، دانشگاه را محور توسعه و پویایی کشور دانست و اظهار کرد: مسئولان از ظرفیت ها و پتانسیل های دانشگاه ها در راستای رفع نیازهای جامعه بهره ببرند.

امام جمعه کاشان ادامه داد: یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب این است که آیا توانسته ایم به شعارها و اهداف انقلاب اسلامی همچون عدالت اجتماعی، تامین معاش عموم مردم، توسعه فراگیر علم و دانش، و... دست پیدا کنیم؟؛ تحقق این رسالت ها وظیفه دانشگاهیان است.

وی، علم را سلاح مقابله با دشمن عنوان کرد و افزود: اولین رصدخانه دنیا توسط خواجه نصیر بنا شد، لذا باید تلاش شود تا دانشمندانی از نوع خواجه نصیر در حوزه های مختلف علمی به جهانیان معرفی شوند.

نماینده ولی فقیه در کاشان به رشد فزاینده علمی کشور در رشته های مختلف از جمله نانو، هوا فضا، هسته ای و پزشکی اشاره کرد و گفت: این افتخارات به برکت نظام جمهوری اسلامی و تلاش دانشمندان به دست آمده است

آیت الله سلیمانی خاطر نشان کرد: استادان دانشگاه ها از توان علمی خود در راستای رفع مشکلات و نیازهای مردم استفاده کنند.

وی، ایجاد پارک علم و فناوری در دانشگاه کاشان را از اقدام های مهم ذکر کرد و گفت: پارک علم و فناوری، مغز پویای دانشگاه است و بستر رشد نیروهای مستعد از این طریق فراهم می شود و این یعنی آشتی و پیوند بین علم و صنعت.

در این دیدار رئیس دانشگاه کاشان هم گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این دانشگاه ارائه کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha